‏"כל המשתמט גורם להיחלשות בכל היהדות": מכתב ראשי המועצת לבחירות

I have 359views
פורסם מכתב של מרנן הגר"ד לנדו, הגרמ"ש הירש והגרב"ד פוברסקי לתמוך "במועמדם של גדולי ישראל בכל הארץ" • למכתב צורפה רשימת המועמדים המלאה - אלא ששלושה חסרים: זייברט, קקון וליאון • זו הסיבה
צילום: יעקב נחומי

מנהיגי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', מרנן ראשי הישיבות הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש והגרב"ד פוברסקי, מפרסמים הבוקר (שני) את מכתב התמיכה הרשמי במועמדים השונים לראשויות הערים ברחבי הארץ – חלק מועמדים המשתייכים ישירות ל'דגל', אחרים הם כאלו שקיבלו את תמיכתה החיצונית של המפלגה. עם זאת, 3 מועמדים משמעותיים שנחשבו עד כה לנתמכים ב'דגל' – נעדרים מהרשימה.

"הננו בזה בקריאת קודש לאחב"י על דבר הבחירות העירוניות המתעתדות להתקיים ביום ג' י"ח אד"א, כידוע בבחירות אלו עומד על הפרק גורל הצביון היהדותי ומשמרת הדת בטהרתה בכל עיר ועיר לשעה ולדורות, ועל כן קריאתנו בזאת כי חובה על כאו"א להצביע עבור רשימת 'דגל התורה' אשר נציגיה כפופים לדעת תורה, ולמועמדיה לראשות הערים: הרב שמואל גרינברג בעיר בית שמש, הרב יעקב גוטרמן בעיר מודיעין עילית, הרב יצחק רייך בעיר רכסים, הרב יצחק רבין בעיר קרית יערים, והמועמדים אשר 'דגל התורה' תומכת בהם לראשות הערים: הרב ישראל פרוש בעיר אלעד, והרב מאיר רובינשטיין בעיר ביתר עילית, ובשאר הערים כפי שיפורסם", כותבים מרנן.

מכתב מרנן

 

"וכל הפועל באופן אחר או נמנע ומשתמט מחובה זו, גורם להחלשות בכל עניני היהדות", הוסיפו מרנן את המשפט החריף. "ואשרי הנחלץ לענין רב-חשיבות וגדול-נחיצות זה, ומצביע ופועל ומזרז אחרים למען רשימת דגה"ת ולמועמדים לראה"ע הנ"ל, יזכה לכל מילי דמיטב, נחת מכל אשר לו, מתוך בריאות ושלות-השקט, וימלא ד' כל משאלות ליבו לטובה", נכתב לסיום.

מי שנעדרים מהרשימה הם 1. חנוך זייברט, מועמד יהדות התורה לראשות העיר בני ברק 2. יוסי קקון, מועמד ש"ס לראשות העיר צפת שקיבל עד כה את תמיכת 'דגל' ומשה ליאון, ראש עיריית ירושלים שמתמודד לקדנציה נוספת וזוכה לתמיכה רחבה מקיר לקיר. במפלגה הליטאית מסבירים שזייברט וקקון לא מוזכרים במכתב, בהמשך ישיר לאיום של היו"ר ח"כ משה גפני על הסרת התמיכה בהם בשל ציר גור-ש"ס בבית שמש שעלול לסכן את היבחרותו של שמוליק גרינברג לראשות העיר.

//עוד כתבות

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שמחליש את היהדות הם אותם עסקנים מסואבים שדואגים לעצמם ולא לציבור
    ולשם כך אף משתמשים בגדולי ישראל בלי שמץ של בושה

כתיבת תגובה